Üniversite Medya

21 Ekim 2019 (Washington, DC OAAA tarafından MRI | Simmons araştırma şirketine
yaptırılan son araştırmaya göre;
Açıkhava Reklamcılığı diğer bütün büyük mecraların erişimini %90 arttırma kapasitesine sahip.

Out of Home Advertising Association of America (OAAA) tarafından yaptırılan araştırma raporunda, açıkhavanın, diğer mecra kullanıcılarına, özellikle video platformu tüketicilerine erişimi arttırmada en güçlü mecra olduğu açıkça belirtildi.
OAAA Başkanı ve CEO Anna Bager “Açıkhava reklamları ile karşılaşan kitle, dijital konusunda bilgili ve sürekli hareket halinde olduğu için pratik çözümler arayışında. Çoklu mecra kullanımıyla iletişime açıklar.” dedi. “Açıkhavanın yoğun mecra planlarına eklenmesi, erişimi ve kitleyi belirgin bir şekilde büyütüyor. Bu yeni analiz, bize hangi mecraların bu durumdan daha çok yararlandığını gösteriyor.” dedi.
Rapora göre dijital video platformlarıyla yapılan çalışmalara Açıkhava mecrası eklendikten sonra erişim 2, 3 hatta 4 katına kadar çıkabiliyor:

Bager “Açıkhava ve dijital arasındaki bağ ve etkileşim inkar edilemez bir hal aldı. Akıllı cihazlar yoluyla birbirine bağlı hareketli bir topluluk haline geldiğimiz için Açıkhava, cihazlarımız ve diğer içeriklerle olan etkileşimi arttırıyor.” diyerek açıklamasını sürdürdü.

Araştırmada, genel Açıkhava izleyicileri ve yoğunlukla Açıkhava reklamlarıyla etkileşenler örneklem olarak alındı ve aşağıdaki sonuçlar elde edildi:

  • Genel Açıkhava izleyicisinin %93’ü yetişkinlerden oluşmakta
  • Genel Açıkhava izleyicisi, diğer mecralarla karşılaştırıldığında vaktinin büyük bir çoğunluğunu (13.5 saat) telefonuyla iletişim içinde geçiriyor.
  • Ağırlıkla Açıkhava izleyicisi olan kitle ise, genel izleyici kitlesinden daha fazla telefonları ve iş bilgisayarlarıyla etkileşim halindeler.
  • Ağırlıkla Açıkhava izleyici kitlesinin eğitim, istihdam ve yıllık gelir oranları daha yüksek.

Araştırma; 22,000’in üzerinde, geçen hafta içerisinde en az bir kez araba yolculuğuna çıkmış, 18 – 64 yaş arası ABD vatandaşları incelenerek gerçekleştirildi.